Elektronik ortamda yazılan reçetelerin "5070 sayılı Elektronik İmza Kanunu" ile yapılan düzenleme kapsamında ıslak imzaya eşdeğer hukuki geçerliliği olan e-imza prosedürü ile imzalanması gerekmektedir.
Bu kapsamda Hekimlerimiz Elektronik İmza'larını temin edebilmeleri için başvuruda bulunmaları gerekmektedir. Daha önce Elektronik İmzasını almış ve halen Elektronik İmzası aktif olan Hekimlerimiz, mevcut Elektronik İmzalarını kullanabilirler.
Elektronik İmzalar, TÜBİTAK-BİLGEM Kamu Sertifikasyon Merkezi tarafından üretilerek kurye ile gönderilmektedir. Bu kapsamda Başvuru Formunda mutlaka açık adres yazılması gereklidir.
Van İl Sağlık Müdürlüğü’ne Bağlı Birimlerde Çalışan Personel İçin;
1. http://portal.kamusm.gov.tr/bp/ws.go adresinden e-imza başvurunuzu oluşturunuz.
2. Yaptığınız başvuruya ait formun çıktısını alarak imzalayınız Van İl Sağlık Müdürlüğü - Destek Hizmetleri Başkan Yardımcılığı – Bilgi İşlem Birimi’ne elden, posta ya da üst yazı ile iletiniz.
3. İlgili evrakların tesliminden sonra kurye tarafından e-imzanızı başvuru formunda belirttiğiniz adrese teslim edecektir.
Aile Hekimleri için;
Elektronik İmza İlk kez başvuru ve yenileme işlemlerinde Aile Hekimlerimiz KAMUSM sistesi üzerinden Online İşlemler sayfasındaki NES İşlemleri -> Bireysel İşlemler -> Başvuru İşlemleri -> Kişi Ödemeli Başvuru menüsünden yapacaklardır. Eğer ıslak imzalı form ile başvuru yapacaklarsa formun ıslak imzalı halini form üzerindeki adrese göndermelidir.