Sünnetçioğlu’ndan Kalp Ve Damar Hastalıkları İçin Önemli Uyarı!
18 Nisan 2022

Van İl Sağlık Müdürü Prof. Dr. Mahmut Sünnetçioğlu, 12 Nisan- 18 Nisan tarihleri arası Dünya Kalp Sağlığı haftası dolayısıyla önemli uyarılarda bulundu.

Her yıl 12 Nisan- 18 Nisan tarihleri arası Dünya Kalp Sağlığı haftası olarak gerçekleşirken, uzmanlardan da kalp krizi için önemli uyarılar gelmeye devam ediyor. Van İl Sağlık Müdürü Prof. Dr. Mahmut Sünnetçioğlu da sağlıklı yaşamanın öneminden söz ederek, kalp krizi, inme, kalp yetmezliği ve diğer kötücül durumları önleyebilmek adına önemli duyurularda bulundu.

SÜNNETÇİOĞLU’NDAN ÖNEMLİ TASİYELER!  

Kalp ve Damar Hastalıklarının önlenmesiyle ilgili açıklamalarda bulunan Van İl Sağlık Müdürü Prof. Dr. Mahmut Sünnetçioğlu, “Ülkemizde her yıl 12 Nisan- 18 Nisan tarihleri arası Dünya Kalp Sağlığı haftası olarak geçmektedir. Tüm yaş grupları için değerlendirildiğinde her iki ölümden biri kalp damar hastalıkları kaynaklıdır ve bu erken ölümlerin yüzde 80’i önlenebilir niteliktedir. Önlenebilir risk faktörlerinin başında; sağlıksız beslenme, yetersiz fiziksel aktivite, tütün kullanımı ve alkol kullanımı gibi sebepler gelmektedir.” Dedi.

SAĞLIKLI YAŞAM ŞART!

Her birey için kalp krizi, inme, kalp yetmezliği ve diğer kötücül durumları önleyebilmek adına, sağlıklı kalmak için önemli uyarılar da bulunan Sünnetçioğlu, şunları sıraladı: “Sağlıklı, yeterli ve dengeli beslenin, posa içeren gıdalar ve sebze-meyve tüketin. Tuz, şeker ve yağ miktarını azaltın. Hazır /işlenmiş paketli gıdalardan uzak durun. Hareket edin. Haftalık 5 defa en az 30 dakika orta yoğunlukta bir etkinlik gerçekleştirin (yürüyüş, bisiklete binme gibi). Eklem rahatsızlığınız yok ise merdiven kullanın. Arabaya binmek yerine yürüyün.”  

“SİGARADAN UZAK DURMAK KALP VE DAMAR HASTALIĞINI ÖNLER”

Cümlelerini sürdüren Sünnetçioğlu, şunları kaydetti: “Sigara ve alkolden uzak durun, kullanıyorsanız bırakın. Sigarayı bırakmanız hem kendi sağlığınızı hem de çevrenizdeki insanların sağlığı korur. Sigarayı bıraktıktan sonraki 2 yıl içerisinde kalp ve damar hastalığı riski önemli ölçüde azalır. 15 yıl içerisinde de, sigara içmeyen bir kişiyle aynı düzeye gelir. Sigara dumanından korunmak kalp ve damar hastalığını önler. Sağlıklı bir yaşam için kalbinize iyi bakınız çünkü orada sevdikleriniz var.”

KALP SAĞLIĞI HAFTASIYLA İLE İLGİLİ BİRÇOK ETKİNLİK YAPILIYOR

Son olarak 12- 18 Nisan tarihleri arasında kentte gerçekleştirilen Dünya Kalp Sağlığı Haftası etkinliklerinden söz eden Sünnetçioğlu, “İl Müftülüğüne verilen bilgi notları ile 12-18 Nisan tarihleri arasında öğle ve teravih namazlarındaki Ramazan hutbeleriyle yüzlerce kişiye ulaşılıp bilgilendirme yapıldı. Müdürlüğümüz resmi web sayfasında İl Sağlık Müdürlüğü tarafından tüm halkımıza bilgi vermek amacıyla Kalp Sağlığı ile ilgili bilgi notu paylaşıldı.  Halk Sağlığı Hizmetleri Başkanlığımızca İlimizde bulunan Van AVM’ de Kalp Sağlığı haftası farkındalığı oluşturulması amacı ile stant kurulup vatandaşlara tansiyon ölçümü yapıldı. El broşürleri ve bilgi notları dağıtılan kardiyovasküler sistem hastalıkları hakkında bilgilendirmeler yapıldı.” Dedi. 

  • WhatsApp Image 2022-04-15 at 15.31.37.jpeg
  • WhatsApp Image 2022-04-15 at 15.31.37 (1).jpeg
  • WhatsApp Image 2022-04-15 at 15.31.36 (2).jpeg
  • WhatsApp Image 2022-04-15 at 15.31.35 (2).jpeg
  • WhatsApp Image 2022-04-15 at 15.31.07.jpeg


Kalp ve Damar Hastalıklarının Önlenmesi

           Ülkemizde her yıl 12 Nisan- 18 Nisan tarihleri arası Dünya Kalp Sağlığı haftası olarak geçmektedir. Tüm yaş grupları için değerlendirildiğinde her iki ölümden biri kalp damar hastalıkları kaynaklıdır ve bu erken ölümlerin %80’i önlenebilir niteliktedir. Önlenebilir risk faktörlerinin başında; sağlıksız beslenme, yetersiz fiziksel aktivite, tütün kullanımı ve alkol kullanımı gibi sebepler gelmektedir.

Her birey için kalp krizi, inme, kalp yetmezliği ve diğer kötücül durumları önleyebilmek adına, sağlıklı kalmak için;

Sağlıklı Beslenin

  • Yeterli ve dengeli beslenin
  • Posa içeren gıdalar ve sebze-meyve tüketin.
  • Tuz, şeker ve yağ miktarını azaltın.
  • Hazır /işlenmiş paketli gıdalardan uzak durun

Hareket edin.

Haftalık 5 defa en az 30 dakika orta yoğunlukta bir etkinlik gerçekleştirin (yürüyüş, bisiklete binme gibi).

  • Eklem rahatsızlığınız yok ise merdiven kullanın
  • Arabaya binmek yerine yürüyün

 

Sigara ve alkolden uzak durun.

  • Kullanıyorsanız bırakın. Sigarayı bırakmanız hem kendi sağlığınızı hem de çevrenizdeki insanların sağlığı korur.
  • Sigarayı bıraktıktan sonraki 2 yıl içerisinde kalp ve damar hastalığı riski önemli ölçüde azalır.     15 yıl içerisinde de, sigara içmeyen bir kişiyle aynı düzeye gelir.
  • Sigara dumanından korunmak kalp ve damar hastalığını önler.

 

Sağlıklı bir yaşam için kalbinize iyi bakınız çünkü orada sevdikleriniz var. 

 

                                                                              Prof.Dr. Mahmut Sünnetçioğlu
                                                                              
                                                                               İl Sağlık Müdürü